PEDAGOG PROFESSIONALIZMINI RIVOJLANTIRISHNING AKMEOLOGIK DETERMINANTLARI

PEDAGOG PROFESSIONALIZMINI RIVOJLANTIRISHNING AKMEOLOGIK DETERMINANTLARI

Authors

  • Muborak Salayeva psixologiya f.n., Toshkent amaliy fanlar universiteti “Psixologiya” kafedrasi professori v.b., Toshkent, Oʻzbekiston,

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v10i10.930

Keywords:

shaxs, pedagog, professionalizm, pedagogika, psixologiya, akmeologiya, faoliyat, ehtiyoj, ta'lim, bilim, sharoit, omil, tahlil, mezon, daraja, ko'rsatkich, o'zi o'zini anglash, shaxsiy-kasbiy va ma'naviy cho'qqi, akmega erishish, ijodiy kamolot.

Abstract

Maqolada pedagogik professionalizmni rivojlantirishga akmeologik yondashuv masalalari tadqiq qilingan. Pedagog professionalizmini rivojlantirishga eng maqbul sharoit yaratishning akmeologik modeli tahlil qilinib, unda pedagog professionalizmi tarkibiy tuzilmalarining o’zaro ta'siri va pedagogik faoliyat samaradorligini belgilovchi omillar muhokama qilingan. Shuningdek, ushbu model asosida pedagogning shaxsiy-individual xususiyatlari oʻrganilishi bilan birga pedagogik professionalizmning rivojlanishiga kasbiy faoliyatining ta'siri to'g'risidagi ma'lumotlar berilgan.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Гребенкина Л.К. Формирование профессионализма учителя в системе непрерывного педагогического образования: монография / Л.К.Гребенкина. Рязань: Изд-во РГПУ, 2000. - 204 с.

Деркач А.А., Кузьмина Н.В. Акмеология: Пути достижения вершин профессионализма. М.: РАУ, 1993. - 123с.

Зазыкин В.Г., Чернышев А.П. Акмеологические проблемы профессионализма. - М: 1993.

Исаев И.Ф. Профессионализм преподавателя: культура, стиль, индивидуальность. Учеб. пособие / И.Ф. Исаев, Л.Н. Макарова. - Москва; Белгород: Изд-во БелГУ, 2002. -196 с.

Климов Е.А. Пути в профессионализм (психологический взгляд). Учебное пособие / Е.А.Климов. — М.: Московский психолого-социальный институт: Флинта, 2003. 183 с.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя. - М: 1990.

Маркова А.К. Психология профессионализма. М.: Знание, 1996. -308 с.

Салаева, М.С. (2022). Педагогик профессионализм: Монография. - Т.: “LESSON PRESS” nashriyoti. - 168 б.

Салаева, М.С. (2012). Мутахассис касбий фаолиятини аниқлашда психограмма ва профессиограмманинг аҳамияти / “Глобал олий таълим тизимида илмий тадқиқотларнинг замонавий услублари” мавзуидаги Халқаро илмий конференция. Навоий давлат педагогика институти – Бухоро давлат университети. 2015 йил 9 апрель. Навоий – 2015. –Б.252-254.

Салаева, М.С. (2014). Профессионализм ва касбий компетентлик / “Наука, образование и производство в обеспечении устойчивого развития инновационной экономики” материалы научно-практической конференции. Филиал МГУ имени В.М.Ломоносова. 15-16 апреля 2014 года. Часть 1. –С.215-217.

Салаева, М.С. (2022). Педагог профессионализмининг шаклланиши касбий қадриятларни ўзлаштиришга йўналтирилган ижтимоий-психо-логик жараён сифатида // «Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириў» журналы № 3/2. ISSN 2181-7138. – Б.48-52.

Салаева, М.С. (2022). Педагогнинг ўз-ўзини касбий такомиллаштириши ва ўз имкониятларини рўёбга чиқаришнинг психологик механизмлари // «Муғаллим ҳәм үзликсиз билимлендириў» журналы № 6/3. – Б. 83-88.

Салаева, М.С. (2020). Педагогнинг касбий компетентлиги ва профессионализмига психологик ёндашув / “Психология фани ва ёшларнинг ривожланиши” мавзусидаги Халқаро онлайн конференция / “INTERNATIONAL PSYCHOLOGY SUMMIT” (Халқаро психология САММИТИ). ЎзМУ. 2020 йил 27˗28 июль. – Б.205- 211.

Салаева, М.С. (2021). Педагогнинг самарали инновацион фаолиятини таъминлашда шахсий-касбий ривожланишини психологик қўллаб-қувватлаш / Инновацион таълим: халқаро тажриба, муаммо ва ечимлар” мавзусидаги Халқаро илмий-амалий анжуман. Тошкент шаҳридаги ЁДЖУ техника университети. Электрон тўплам. 3-қисм. 2021 йил 21 апрель. - Б.405-407.

Салаева, М.С. (2021). Педагог профессионализмининг шаклланиши интегратив психологик ҳодиса сифатида / Материалы международной научной конференции “Педагогические и психолингвистичес-кие особенности раз-вития, формирования и становновления личности врача”. – Самарканд. Самаркандский государственный медицинский институт. (CамГМИ) 5 мая 2021 года. Электронный сборник. – С.178-180.

Салаева, М.С. (2021). Инновацион таълим шароитида педагогнинг шахсий-касбий ривожланишининг психологик омиллари // “Образование и наука в XXI веке” Международный научно-образовательный электронный журнал. ISSN: 2658-7998. Электронный журнал. Выпуск № 12 (том 3) (март, 2021). - C.567-570.

Салаев,а М.С., Джумабаева, М. Таълимни модернизациялаш шароитида педагог шахсининг ижтимоийлашуви ва профессионаллашуви // UzACADEMIA Ilmiy-uslubiy jurnali ISSN (E) – 2181 - 1334 Barcha sohalar bo’yicha electron jurnal. VOL 2, ISSUE 9 (19), July 2021 Part - 1. - C.54-60. www.academscience.uz

Салаева, М.С. & Абдурасулова, Ш.К. (2022). Педагог профессионализмининг шаклланиши касбий қадрият сифатида намоён бўлиши // Eurasian journal of social sciences, Philosophy and culture Innovative. Academy Research Support Center. ISSN 2181-2888. With Impact Factor: 8.2. Volume 2 Issue 02, February 2022. Pages 183 -188. https://doi.org/10.5281/zenodo.6242575

Salaуeva, M.S. (2023). Pedagogical professionalism: monograph / International Academic Research and Reviews in Educational Sciences / Chapter 4. -Turkey: Serüven Publishing. First Edition •©March 2023.-151 p.

Salaуeva M.S. & Koshnazarova, M.A.& Abdukodirov, G. & Radjabova, D.A. (2022). Professionalism of the Teacher as a Pedagogical Credo in the Age of Innovation // SPECIALUSIS UGDYMAS / SPECIAL EDUCATION. 1(43). Pp. 10571 – 10576.

Salayeva, M.S. & Ergasheva, G.M. & Magdiyeva, M.E. & Shayunusova, F.S. (2023). Scientific Aspects of Pedagogical Professionalism // Tuijin Jishu/Journal of Propulsion Technology. ISSN: 1001-4055 Vol. 44 No. 6 (2023). – Pp.2264-2270.

Salaeva, M.S. (2021). Psychological conditions for personal and professional development of future teachers. // Washington DC, USA International Journal of Engineering and Information Systems (IJEAIS). ISSN: 2643-640X. With Impact Factor: 3.2. Vol.5 Issue 3, March - 2021.- P.231-233.

Salaeva, M.S. (2021). Personal and professional self-development of a teacher to achieve a professional level. // Washington DC, USA International Journal of Engineering and Information Systems (IJEAIS) ISSN: 2643-640X. With Impact Factor: 3.2. Vol.5 Issue 3, March 2021.- P. 234-237.

Salaeva, M.S. (2021). Formation of teacher professionalism as an integration psychological event in the context of globalization of education // Washington DC, USA International Journal of Trend in Scientific Research Development (IJTSRD). Innovative Development of Modern Research. With Impact Factor: 6.410. E-ISSN 2456-6470. Special Issue – IDMR. April 2021.- P.109-111.

Published

2024-03-30

Iqtiboslik olish

Salayeva, M. (2024). PEDAGOG PROFESSIONALIZMINI RIVOJLANTIRISHNING AKMEOLOGIK DETERMINANTLARI. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 10(10), 134–137. https://doi.org/10.54613/ku.v10i10.930

Issue

Section

Pedagogika / Pedagogy
Loading...