ЎЗБЕКИСТОНДА ТУРИЗМ САМАРАДОРЛИГИНИ БАҲОЛАШ ВА УНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ

ЎЗБЕКИСТОНДА ТУРИЗМ САМАРАДОРЛИГИНИ БАҲОЛАШ ВА УНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ

Authors

  • Олим Астанакулов DSc, проф., Ўзбекистон халқаро ислом академияси “Ислом иқтисодиёти ва молияси, зиёрат туризми” кафедраси мудири, Тошкент, Ўзбекистон.

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v13i.1014

Keywords:

туризм, инфратузилма, рақамли технологиялар, рақобатбардошлик, корреляцион таҳлил, регрессион таҳлил, маркетинг стратегиялари, туризм самарадорлиги.

Abstract

Ушбу мақола Ўзбекистон Республикасида туризм индустрияси самарадорлигини ўрганиш бўйича илмий тадқиқотларга бағишланган. Иш доирасида туризм хизматлари экспорти, соҳада бандлик даражаси, хорижий сайёҳлар сони ўзгариши ва туризмнинг ялпи ички маҳсулот (ЯИМ) шаклланишига қўшган ҳиссаси каби асосий макроиқтисодий ва тармоқ кўрсаткичларининг кенг қамровли таҳлили ўтказилди. Корреляция ва регрессия таҳлилидан фойдаланиш ушбу кўрсаткичлар ўртасида статистик жиҳатдан муҳим боғлиқлик мавжудлигини аниқлашга, шунингдек, уларнинг туризм саноати самарадорлиги ва рақобатбардошлигини умумий оширишга сезиларли таъсирини аниқлашга имкон берди. Ижобий тенденцияларга қарамай, меҳмонхона фондининг кам бандлиги ва инфратузилмани яхшилаш зарурати каби муаммолар мавжуд. Мақолада туризм инфратузилмасини ривожлантириш, рақамли технологияларни жорий этиш, маркетинг стратегияларини оптималлаштириш ва ходимлар малакасини ошириш бўйича тавсиялар берилган.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Astanakulov, O. Eid, M. Khushvakt, K. Muslimakhon, S. (2025). IoT Innovations for Transforming the Future of Tourism Industry: Towards Smart Tourism Systems. Journal of Intelligent Systems and Internet of Things, (), 153-164. doi: https://doi.org/10.54216/JISIoT.140213

Scrucca F., Severi C., Galvan N., Brunori A. (2016). A new method to assess the sustainability performance of events: Application to the 2014 World Orienteering Championship. Environmental Impact Assessment Review, 56. https://doi.org/10.1016/j.eiar.2015.08.002

Xu J., Yao L., Mo L. (2011). Simulation of low-carbon tourism in world natural and cultural heritage areas: An application to Shizhong District of Leshan City in China. Energy Policy, 39. https://doi.org/10.1016/j.enpol.2011.04.047

Niavis S., Tsiotas D. (2019). Assessing the tourism performance of the Mediterranean coastal destinations: A combined efficiency and effectiveness approach. Journal of Destination Marketing & Management, 14. https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2019.100379

Plzakova L. (2022). Evaluation of investments in the tourism sector with a local focus. Evaluation and Program Planning, 94. https://doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2022.102151

Suno Wu J., Barbrook-Johnson P., Font X. (2021). Participatory complexity in tourism policy: Understanding sustainability programmes with participatory systems mapping. Annals of Tourism Research, 90. https://doi.org/10.1016/j.annals.2021.103269

Shin H., Kang J. (2023). Bridging the gap of bibliometric analysis: The evolution, current state, and future directions of tourism research using ChatGPT. Journal of Hospitality and Tourism Management, 57. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2023.09.001

Шаныгин С.И. Корреляционный и регрессионный анализ: учебник для вузов / С.И.Шаныгин; ответственный редактор В.В. Ковалев. – Москва: Издательство Юрайт, 2024. – 70 с.

Гизатуллина, О. М. (2021). Система показателей для оценки туристической деятельности в РФ. Экономические науки, 8(201), 169-174.

Eid, M. Astanakulov, O. Khayitov, O. Rakhmanov, K. Mirzaliev, S. (2025). A Comprehensive Data Fusion Analysis for Virtual Tourism Systems. Fusion: Practice and Applications, (), 315-328. DOI: https://doi.org/10.54216/FPA.170223

Published

2024-12-29

Iqtiboslik olish

Астанакулов, О. (2024). ЎЗБЕКИСТОНДА ТУРИЗМ САМАРАДОРЛИГИНИ БАҲОЛАШ ВА УНИ РИВОЖЛАНТИРИШ ИСТИҚБОЛЛАРИ. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 13, 16–21. https://doi.org/10.54613/ku.v13i.1014

Issue

Section

Iqtisodiyot / Economy
Loading...