SAMARALI PEDAGOGIK MULOQOTNI TASHKIL ETISH TA’LIM SIFATINI OSHIRISHDAGI MUHIM OMIL
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v11i11.960Keywords:
muloqot, metod, pedagog, pedagogik muloqot, ta’lim, pedagogik jarayon, o‘qituvchi, o‘quvchi, Taraqqiyot startegiyasi, tizim.Abstract
Ushbu maqolada ta’lim jarayoni samaradorligini oshirishda muhim bo`lgan, dars mobaynida qo‘llaniladigan pedagogik muloqot metodlari bayon etilgan. Ta’lim sifatini oshirish bugungi kunning dolzarb masalalaridan ekanligi hamda respublikamizda ta’lim sifatini oshirish uchun olib borilayotgan islohotlar, davlatimiz rahbari tomonidan ishlab chiqilgan qaror va farmonlar haqida bayon etilgan. Ta’lim sifatini oshirishda pedagogik muloqotning o`rni va ahamiyati haqida tadqiqotchi olimlar fikrlari o`rganilgan, shuningdek muallif tomonidan o`qituvchi va o`quvchi o`rtasidagi samarali muloqotni tashkil etish bo`yicha tavsiyalar ishlab chiqilgan. Pedagogik muloqotning strukturaviy elementlari klaster asosida tizimlashtirilgan va ularning tafsilotlari misollar orqali tushuntirilgan. Dars jarayonini tashkillashtirishda muhim bo`lgan ta’limiy metodlar klassifikatsiyalarga ajratilgan, hamda ularning ta’riflari batafsil bayon etilgan. Pedagogik muloqot metodlarining turlari, ularni to‘g‘ri tanlash va samarali qo‘llashning ta’lim jarayoni muvaffaqiyatidagi o`rni to`g`risida fikrlar berilgan. Shuningdek, ushbu ishda pedagogik muloqot va metodlarning turlari, zamonaviy yondashuvlar yoritilgan. Tadqiqot so`ngida ta’lim jarayoni samaradorligini oshirishda muhim bo`lgan jixatlar bo`yicha xulosalar berilgan hamda ta’lim muassasalarida samarali pedagogik muloqotni tashkil etish uchun tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Foydalanilgan adabiyotlar:
Mirziyоyev Sh.M. Buyuk kelаjаgimizni mаrd vа оlijаnоb xаlqimiz bilаn birgа qurаmiz. – Tоshkent: “О‘zbekistоn” NMIU, 2017. – 488 b.
2022-2026 yillarga mo‘ljallangan yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g`risidagi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni, 28.01.2022. PF-60.
Ravshanovna, X. S. (2023). Pedagogik muloqot o‘quv jarayoni samaradorligini oshirishning muhim omili. Journal of Universal Science Research, 1(8), 131-139.
Axmedov, A. Y., & Sherqo‘ziyeva, Z. F. (2023). Pedagogik muloqotning kommunikativ asoslari. O‘zbekistonda Fanlararo Innovatsiyalar Ilmiy Tadqiqotlar Jurnali, 2(19), 425-431
Muradovna, E. X. (2022). Ta’limda innovatsion texnologiyalarning turlari va ahamiyati. Talqin va tadqiqotlar ilmiy-uslubiy jurnali, 1(1А), 31-35.
Begimkulov H.Sh. The Concept of Media Competence of the Educator and Its Essence // Middle European Scientific Bulletin, VOLUME 18 Nov 2021.
Muslimov N.A., Sayfurov D.M., Usmonboyeva M.H., To‘rayev A.B. Veb texnologiya asosida elektron axborot ta’lim resurslarini yaratish va ularni amaliyotga joriy etish. – Toshkent, 2015. – B. 5–7.
Курбанов Ш., Сейтхалилов Э. Национальная программа по подготовке кадров. – Ташкент: Университет, 2000. – С. 103
Ходжабаев А.Р. Научно-педагогические основы учебнометодического комплекса подготовки учителя труда: Дисс. док. пед. наук. – Ташкент, 1992. – С. 406
ERGASHEVA, N., & YOʻLCHIYEV, S. (2023). TA’LIM TARBIYANING ZAMONAVIY SHAKLLARI. Journal of Research and Innovation, 1(5), 34-39
Fayzullayevich, X. A. (2024). Mutaxassislik fanlarini oʻqitishda interaktiv ma’ruza usulidan foydalanishning samaradorligi. Journal of Academic Research and Trends in Educational Sciences, 583-588.
Elmurodov, M. N., & Tojiyeva, M. M. (2023). KICHIK BIZNES SUBYEKTLARI FAOLIYATINI TASHKILLASHTIRISHDA MOLIYAVIY HISOBNING AHAMIYATI. QO ‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 44-47.
qizi Azimova T. E. ECONOMIC DIRECTIONS IN TEACHING MATHEMATICS //Intent Research Scientific Journal. – 2023. – Т. 2. – №. 4. – С. 54-56.
Raxmonova, V. (2023). THE ROLE AND PLACE OF MATHEMATICAL MODELS IN TEACHING STUDENTS TO SOLVE OPTIMIZATION PROBLEMS. Modern Science and Research, 2(4), 592-597.
Kamoldinovna, S. Y. (2023). TURISTIK MAHSULOTLAR VA XIZMATLARNI DIVERSIFIKATSIYALASHNI BOSHQARISH MEXANIZMLARINI TAKOMILLASHTIRISH. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 8, 66-69
Downloads
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.