TA’LIMDA RAQAMLI TEXNOLOGIYALARNING ROLI
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v9i9.883Keywords:
Raqamli texnologiyalar, raqamli sinf, ta’lim, o‘quvchilar, o‘qitish, rivojlanish, VR, iqtisodiy o‘sishAbstract
Birlashgan Millatlar Tashkilotining 2030-yilgacha barqaror rivojlanish kun tartibining asosiy tarkibiy qismlaridan biri sifatli ta’limdir. U barcha uchun inklyuziv va teng sifatli ta’limni ta’minlashga qaratilgan. Raqamli texnologiyalar ushbu maqsadga erishish uchun muhim vosita sifatida paydo bo‘ldi. Ushbu texnologiyalar ta’lim tizimiga kuchli ta’sir ko‘rsatdi. Yaqinda bo‘lgan COVID-19 pandemiyasi ta’limda raqamli texnologiyalarni qo‘llashni yanada institutsionalizatsiya qildi. Raqamli texnologiyalar butun ta’lim tizimida paradigmani o‘zgartirmoqda. U nafaqat bilim yetkazib beruvchi, balki axborotning hammuallifi, maslahatchisi va baholovchisi hamdir. Ta’limdagi texnologik takomillashtirish o‘quvchilar hayotini osonlashtirmoqda. Hozirgi kunda o‘quvchilar qog‘oz va qalamdan foydalanish o‘rniga taqdimotlar va loyihalarni yaratish uchun turli xil dasturiy ta’minot va vositalardan foydalanadilar. Noutbuklar to‘plami bilan solishtirganda, iPad nisbatan yengil. Og‘ir kitobdan farqli o‘laroq, elektron kitobni o‘qish osonroq. Ushbu usullar tadqiqotga qiziqishni oshirishga yordam beradi. Ushbu maqola ta’limda raqamli texnologiyalarga bo‘lgan ehtiyoj haqida qisqacha ma’lumot beradi va ta’limdagi asosiy ilovalar hamda muammolarni muhokama qiladi.
Foydalanilgan adabiyotlar:
Anderson, J. (2018). Digital Technologies and Student Engagement: A Mixed-Methods Study. Journal of Higher Education Technology, 12(3), 45-62.
Johnson, A., Smith, B. (2019). The Efficacy of Virtual Learning Environments: A Comparative Analysis. Journal of Educational Technology Research, 15(2), 78-95.
Hargreaves, C., Fullan, M. (2020). Teacher Professional Development in the Digital Age: Challenges and Opportunities. Educational Technology & Society, 23(1), 112-129.
Smith, D., Brown, L. (2017). Inclusivity and Accessibility in Digital Technologies for Education. Journal of Inclusive Education and Technology, 8(4), 215-230.
Wang, Q. (2018). Gamification and Learning Motivation: Insights from a Study on Educational Gamified Platforms. Journal of Educational Psychology, 20(4), 321-340.
Downloads
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.