BOSHLANGʻICH TA’LIM YOʻNALISHI TALABALARIGA “BESHGA BO‘LINISH ALOMATI” MAVZUSINI OʻQITISHDA ZAMONAVIY YONDASHUV

BOSHLANGʻICH TA’LIM YOʻNALISHI TALABALARIGA “BESHGA BO‘LINISH ALOMATI” MAVZUSINI OʻQITISHDA ZAMONAVIY YONDASHUV

Authors

  • Sanjarbek Mamajonov Qo‘qon Universiteti dotsenti Fizika-matematika fanlari boʻyicha falsafa doktori (PhD)
  • Gulnoza Komilova Qo‘qon Universiteti Boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi talabasi

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v14i.1136

Keywords:

Beshga bo‘linish alomati, matematik qoida, raqam, o‘nlik sanoq tizimi, qoldiq, bo‘linish, amaliy ahamiyati, hisob-kitob, o‘quv jarayoni.

Abstract

Ushbu maqolada beshga bo‘linish alomati haqida batafsil ma’lumot berilgan. Beshga bo‘linish alomati sonlarning beshga bo‘linishini bo‘lish jarayonini amalga oshirmasdan oldin aniqlashda yordam beradigan oddiy va samarali usuldir. Maqolada beshga bo‘linish alomatining asosiy qoidalari, misollar va amaliy qo‘llanilishi keltirilgan. Shuningdek, bu mavzu matematikada va kundalik hayotda qanday ahamiyatga ega ekanligi haqida ham fikrlar bildiriladi. O‘quvchilar va talabalar uchun foydali bo‘lgan ushbu maqola beshga bo‘linish alomati haqida chuqurroq tushuncha hosil qilishga yordam beradi.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Jumayev M.E., Tadjiyeva Z.O‘. (2005). Boshlang‘ich sinflarda matemka o‘qitish metodikasi. T., “Fan va texnologiya”.

Jumayev M.E. (2004). Matematika o‘qitish metodikasidan praktikum. T.: “Ouvchi”.

umayev E.E. (2005). Bolalarda matematik tushunchalarni shakllantirish nazarii. T.: “Ilm-Ziyo”.

Jumayev M. (2022). Boshlang‘ich sinflarda matematika o‘qitish metodsi. T.: “Bayoz”.

Mamajonov Sanjarbek Mirzayevich. (2024). MAPLE DASTURIDA FUNKSIYALARNING GRAFIKLARINI CHIZISH. University Research Base, 475–480.

Abdullayeva B.S., Sadikova A.V., Xamedova N.A., Muxitdinova N.M., Toshptova M.I. (2020). Boshlang‘ich matematika kursi nazariyasi. T.: “Excet Polygraphy”.

Jumayev M.E., Axmedova N.T., Abdullayeva B.S., Aslonova N.U. (2016)Boshlang‘ich sinflar uchun matematikadan didaktik materiallar. O‘qituilar uchun metodik qo‘llanma. T.: “Reliable print”.

Xamedova N., Ibragimova Z., Tasetov T. (2007). Matematika. Oliy o‘quv rtlarining boshlang‘ich ta’lim yo‘nalishi talabalari uchun darslik. Т.: “Turobol”.

Абдуллаев А.Р. (2019). Математика дарсларида инновацион метод. Т.: “Ўқитувчи”.

Toshboyeva S.R., Xojimamatova H.U. (2025). Boshlangʻich sinflarda sonlarg boʻlinish alomatlari va ularga doir misollar tahlili // So‘ngi ilmiy tadqiqr nazariyasi respublika ilmiy-uslubiy jurnali. 8-jild 2-son, 92-95 b.

Published

2025-03-30

Iqtiboslik olish

Mamajonov, S., & Komilova, G. (2025). BOSHLANGʻICH TA’LIM YOʻNALISHI TALABALARIGA “BESHGA BO‘LINISH ALOMATI” MAVZUSINI OʻQITISHDA ZAMONAVIY YONDASHUV. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 14, 114–116. https://doi.org/10.54613/ku.v14i.1136

Issue

Section

Pedagogika / Pedagogy
Loading...