MAKTABGACHA TA’LIMDA MEHNAT TARBIYASI: ZAMONAVIY TALABLAR VA ISTIQBOLLAR
DOI:
https://doi.org/10.54613/ku.v13i.1059Keywords:
Maktabgacha ta’lim, mehnat tarbiyasi, zamonaviy talablar, istiqbollar, steam ta’limi, loyihaviy o‘rganish, o‘yinli o‘rganish, mustaqillik, mas'uliyat, ijtimoiy moslashuvchanlik, ijodiylik, pedagogik amaliyot.Abstract
Ushbu maqolada maktabgacha ta’limda bolalarda mehnat tarbiyasini shakllantirishning dolzarbligi, zamonaviy talablari va istiqbollari tahlil qilinadi. Zamonaviy dunyoning talablari va o‘zgarishlari bolalarni mustaqil, mas'uliyatli, ijtimoiy moslashuvchan va ijodiy fikrlaydigan shaxslar sifatida tarbiyalashni talab qiladi. Maqolada STEAM ta’limi, loyihaviy o‘rganish va o‘yinli o‘rganish kabi zamonaviy pedagogik yondashuvlarning bolalarda mehnatga bo‘lgan qiziqishni, mustaqillikni, jamoaviylikni va ijodiylikni rivojlantirishdagi o‘rni ko‘rib chiqiladi. Bundan tashqari, mehnat tarbiyasini shakllantirishda bolaning yosh xususiyatlarini hisobga olish, tarbiyachilarning rolini oshirish, mehnatni qiziqarli va jozibador qilish kabi masalalar muhokama qilinadi. Maqolaning asosiy maqsadi o‘qituvchilarga maktabgacha ta’limda mehnat tarbiyasini samarali shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar berishdan iborat.
Foydalanilgan adabiyotlar:
Oliy ta’lim tizimini yanada rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida, 20.04.2017 yildagi PQ-2909-son.
O‘zbekiston Respublikasi maktabgacha ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida, 08.05.2019 yildagi PQ-4312-son
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirishlar va qo‘shimcha kiritish to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasining “Maktabgacha ta’lim va tarbiya to‘g‘risida” 2019-yil 16-dekabrdagi O‘RQ-595-son Qonuni). O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori, 20.05.2021 yildagi 320-son.
Takomillashtirilgan Ilk qadam davlat o‘quv dasturi 2022-yil 4-fevraldagi 1-sonli bayonnomasi.
O‛zbekiston respublikasi maktabgacha ta’lim tashkilotlari uchun “Ilk qadam” davlat o‛quv dasturi takomillashtirilgan ikkinchi nashr. Тoshkent-2022
X.X. Xojiev. “Maktabgacha ta'limda mehnat tarbiyasining ahamiyati va tashkil etilishi”, ilmiy maqola, 2020 yil
Z.Z. Ziyoyatov. “Bolalarni mehnatga o'rgatish usullari va o'yinning roli”, ilmiy maqola, 2019 yil.
M.M. Murodova. “Maktabgacha ta'limda mehnat tarbiyasining zamonaviy talablarga moslashuvi”, dissertatsiya, 2021 yil
Sh.Sh. Shokirova. “STEAM ta’limi maktabgacha ta’limda mehnat tarbiyasini rivojlantirishda”, ilmiy maqola, 2022 yil
Asadova Feruza Baxmal pedagogika kolleji maktabgacha ta’lim o‘qituvchisi, “Innovations in Science and Technologies” ilmiy-elektron jurnali
Maktabgacha yoshdagi bolalarni badiiy adabiyot bilan tanishtirish usullari, Yusupova Jamolaxon Sotvoldiyevna, “Science and Iinnovation international scientific” journal 2022 № 2
S.J. Meisels. “Early Childhood Education: A Critical Analysis” (2018)
D.P. Lipsitt. “The Development of Sensory, Perceptual, and Motor Functions” 2017.
T.J. Smith, J.C. McClure. “The Development of Early Childhood Education” 2014.
А.В. Запорожец. “Психология развития ребенка” 2015.
Л.С. Выготский. “Педагогическая психология” 2014.
Д.Б. Эльконин. “Психология обучения и воспитания в дошкольном возрасте” 2016.
Published
Iqtiboslik olish
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.