QUMLI CHO'L LANDSHAFTLARINI QISHLOQ XO'JALIGIDAGI AHAMIYATI VA RO'LI

QUMLI CHO'L LANDSHAFTLARINI QISHLOQ XO'JALIGIDAGI AHAMIYATI VA RO'LI

Authors

  • G'olibjon Akbarov Qo’qon davlat pedagogika instituti doktaranti

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v11i11.953

Keywords:

Qumli cho'l landshaftlari, qishloq xo'jaligi, barqaror dehqonchilik, ekinlarni yetishtirish, gidroponika, akvaponika, tuproqni boshqarish, sug'orish strategiyalari

Abstract

Yer yuzining taxminan 20% ni tashkil etuvchi qumli cho'l landshaftlari qishloq xo'jaligida noyob muammolar va imkoniyatlarni taqdim etadi. An'anaga ko'ra qurg'oqchil va unumsiz deb hisoblangan bu hududlar agrotexnika yutuqlari va qishloq xo'jaligini barqaror kengaytirishga bo'lgan ehtiyoj ortib borayotgani tufayli tobora ortib borayotgan e'tiborni jalb qilmoqda. Ushbu maqola qumli cho'llarning qishloq xo'jaligida o'ynaydigan muhim rollarini o'rganadi, ularning ekinlarni etishtirish, chorva mollarini o'tlash va gidroponika va akvaponika kabi innovatsion dehqonchilik amaliyotlarini ta'kidlaydi.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Ro‘zmetov A., Ne’matov O. Qishloq xo‘jaligi iqtisodiyoti (Agroiqtisodiyot). – Toshkent, “O‘zbekiston nashriyoti” nashriyoti, 2018. – 368 b.

Rahmatullaev O. Choʻl dehqonchiligi (Qum ekologiyasi va qum agrobiologiyasi). – Toshkent, “Sharg‘ govar” nashriyoti, 2015. – 256 b.

Davlatov D.D. Soil Science Agrochemistry (Mavzeviy iqlim va uning aholiye sifati va sifati). – Toshkent, “Fan va texnologiya” nashriyoti, 2017. – 512 b.

Jumaniyozov J., Abdurahmonov R. Irrigation Technology (Suq ko'rinishlari texnologiyasi). – Toshkent, “Sharq yulduzi” nashriyoti, 2016. – 432 b.

Xusanov F., Muxamadiev S. O'simliklar genetikasi (O'simlik genetikasi). – Toshkent, “O‘qituvchi” nashriyoti, 2019. – 304 b.

Saidov S. Qishloq xo‘jaligi biotexnologiyasi (Agrobiotexnologiya). – Toshkent, “G‘ofur G‘ulom” nashriyoti, 2014. – 368 b.

Published

2024-06-30

Iqtiboslik olish

Akbarov, G. (2024). QUMLI CHO’L LANDSHAFTLARINI QISHLOQ XO’JALIGIDAGI AHAMIYATI VA RO’LI. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 11(11), 52–53. https://doi.org/10.54613/ku.v11i11.953

Issue

Section

Pedagogika / Pedagogy
Loading...