SAYYOHLAR UCHUN YOVVOYI TABIAT FAROVONLIGINI OSHIRISHDA MARKETINGDAN FOYDALANISH

SAYYOHLAR UCHUN YOVVOYI TABIAT FAROVONLIGINI OSHIRISHDA MARKETINGDAN FOYDALANISH

Authors

  • Umarov Omonjon Muxammad oʻgʻli Qoʻqon universiteti Xalqaro turizm va iqtisodiyot kafedrasi oʻqituvchisi
  • Murodova Yoqutxon Alisher qizi Qoʻqon universiteti “Mehmonxona va turizmni boshqarish” yoʻnalishi 3-bosqich talabasi

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v9i9.847

Keywords:

yovvoyi tabiat muhofazasi, marketing tadqiqotlar, turizm va marketing, noqonuniy tijorat, huquqbuzarliklar, marketing xabarlari

Abstract

Jahon banki ma’lumotlariga koʻra, yovvoyi tabiatning noqonuniy savdosi, baliq ovlash va daraxt kesish kabilar global miqyosda yiliga 1-2 trillion dollarni tashkil qilib kelmoqda. Avvalgi oʻtkazilgan va oʻrganilgan tadqiqotlar turizmda yovvoyi tabiat farovonligiga intilish muhimligini ta’kidlagan. Negaki, yovvoyi tabiat bu turizmning asosiy ajralmas boʻlaklaridan biri ekanligi barchaga ma’lum. Bundan tashqari, bir nechta turli tashkilotlar, shu jumladan notijorat, tijorat turizm korxonalari va davlat tashkilotlari ham sayyohlarga qaratilgan yovvoyi tabiatni muhofaza qilish boʻyicha marketing harakatlariga jalb qilinishi kerak. Ushbu maqolada aynan shu mavjud muammo boʻyicha oʻtkazilgan taqdiqotlar oʻrganildi, tahlil qilindi, mavjud muammoning turizmga ta’siri hamda ularga marketing orqali berilishi mumkin boʻlgan yechimlar va koʻrilishi kerak  hamda mumkin boʻlgan chora-tadbirlar keltirib oʻtildi, shuningdek, qoʻshimcha fikr-mulohazalar asosida yechimlar taklif qilindi.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Baek, T. H., & Yoon, S. (2020). Death imagery in antipoaching advertising. Psychology & Marketing, 37(12), 1684-1695.

Bertella, G. (2020). Re-thinking sustainability and food in tourism. Annals of Tourism Research, 103005.

Chaudhry, P. E. (2020). Assessing demand reduction measures for rhino horn consumption. Psychology & Marketing, 37(12), 1664-1676.

Cohen, R. J. (2020). Saving the animals. Psychology & Marketing, 37(12), 1641-1642.

de Farias, S. A. (2020). The inescapable effects of superstition and sacrifice on crimes against wildlife. Psychology & Marketing, 37(12), 1656-1663.

Qodirjon oʻgʻli, B. T., & Nazarali oʻgʻli, M. S. (2023). Fiscal policy as the primary tool to affect the strength of the capital markets. Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 8, 32-35.

Poʻlatov, S., & Farmonov, I. (2023). The Role and Significance of Internal Audit as an Effective System of Internal Control in Business Entities. Yashil iqtisodiyot va taraqqiyot, 1(11-12).

Otto, M., & Thornton, J. (2023). Learning e-commerce. Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 7, 16-18.

Nazarali, M. S. (2023). Yashil iqtisodiyotning ijtimoiy oʻlchovlari.

Yuldasheva Nilufarxon A’zamjon qizi, Umarov Azizjon Azamjon oʻgʻli, & Abdullayev Axrorjon Axadjon oʻgʻli. (2023). Sun’iy intellekt va raqamli iqtisodiyot rivojlanishi. Qoʻqon universiteti xabarnomasi, 1(1), 73–75. https://doi.org/10.54613/ku.v6i6.254

Omonjon, U. (2023). Ishbilarmonlik va mice turizmni ahamiyati. Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 249-250.

Юсупов А.А. Эффективное использование человеческих ресурсов на субъектах малого предпринимательства // Экономика и социум. 2023. №4-1 (107). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/effektivnoe-ispolzovanie-chelovecheskih-resursov-na-subektah-malogo-predprinimatelstva (дата обращения: 08.01.2024).

Мелибаева Г.Н. Особенности использования crm-систем как инструмента управления персоналом в организации // Экономика и социум. 2023. №5-2 (108). URL: https://cyberleninka.ru/article/n/osobennosti-ispolzovaniya-crm-sistem-kak-instrumenta-upravleniya-personalom-v-organizatsii (дата обращения: 08.01.2024).

Rasulov Hamidjon Yakubovich. (2023). Qabul qilingan ta’lim sifatining turizm va mehmondoʻstlik talabalarining kasb tanlashiga ta’siri: Akademik samaradorlikning vositachilik ta’siri. Qoʻqon universiteti xabarnomasi, 8(8), 62–65. https://doi.org/10.54613/ku.v8i8.805

Xursanaliyev, B. (2023). Kichik va yirik biznesni boshqarishning ilgʻor xorijiy tajribalari. qoʻqon universiteti xabarnomasi, 7, 28-30.

Nishonkulov Shohruhxon, & Gafurov Khurshid. (2023). The impact of Uzbekistan’s foreign debt on the gross domestic product. Qoʻqon universiteti xabarnomasi, 1(1), 265–267. https://doi.org/10.54613/ku.v1i1.431

Umarov, O. (2023). Madaniy meros turizmi: asosiy tendensiyalar, rivojlanish va muammolar (Oʻzbekiston va turkiya misolida). Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 8, 78-80.

Mamurjonovich, U. T. (2023). JAHON IQTISODIYOTIDA YANGI INDUSTRIAL DAVLATLARNING TUTGAN O'RNI. QO ‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 344-345.

Umarov Toxirjon Mamurjonovich. (2024). ERKIN IQTISODIY ZONALARDA TADBIRKORLIK FAOLIYATIGA INNOVATSIYALAR VA INVESTITSIYALARNI RAG‘BATLANTIRISHDA KLASTER YONDASHUVINING O‘RNI. INTERNATIONAL CONFERENCE OF NATURAL AND SOCIAL-HUMANITARIAN SCIENCES, 1(1), 156–167. Retrieved from https://universalconference.us/universalconference/index.php/ICNSHS/article/view/277

Ugli, B. K. F. (2024). THE IMPACTING FACTORS ON SMALL BUSINESS GROWTH. Frontline Marketing, Management and Economics Journal, 4(01), 24-36.

Yoqutxon, M., & Parizoda, M. (2023). Barqaror turizm va ekoturizm tasnifi tahlili. Qo‘qon universiteti xabarnomasi, 287-289.

Published

2023-12-30

Iqtiboslik olish

Umarov Omonjon Muxammad oʻgʻli, & Murodova Yoqutxon Alisher qizi. (2023). SAYYOHLAR UCHUN YOVVOYI TABIAT FAROVONLIGINI OSHIRISHDA MARKETINGDAN FOYDALANISH. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 9(9), 106–108. https://doi.org/10.54613/ku.v9i9.847

Issue

Section

Iqtisodiyot / Economy
Loading...