TA’LIM TIZIMI RAHBARLARI UCHUN STRESSGA CHIDAMLILIKNI OSHIRISH BO‘YICHA XORIJIY TA’LIM TIZIMLARIDA QO‘LLANILADIGAN TEXNOLOGIYALAR

TA’LIM TIZIMI RAHBARLARI UCHUN STRESSGA CHIDAMLILIKNI OSHIRISH BO‘YICHA XORIJIY TA’LIM TIZIMLARIDA QO‘LLANILADIGAN TEXNOLOGIYALAR

Authors

  • Toxirjon Umarov Qo‘qon unversiteti magistranti

DOI:

https://doi.org/10.54613/ku.v14i.1151

Keywords:

stress menejmenti, ta’lim rahbarlari, psixologik qo‘llab-quvvatlash, tashkiliy yondashuv, xorijiy tajriba, stressga chidamlilik.

Abstract

Mazkur maqolada ta’lim tizimi rahbarlarining stressga chidamliligini oshirish bo‘yicha ilg‘or xorijiy tajribalar tahlil qilinadi. Tadqiqotda AQSh, Yevropa va Osiyo mamlakatlarida ta’lim rahbarlari uchun qo‘llaniladigan stress menejmenti texnologiyalari, psixologik qo‘llab-quvvatlash tizimlari va tashkiliy yondashuvlar ko‘rib chiqiladi. Xususan, Finlandiya, Singapur va AQSh kabi mamlakatlarda ta’lim rahbarlarining stressga qarshi kurashishda qo‘llaniladigan innovatsion usullar, masalan, raqamli vositalar, psixologik treninglar va ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash tarmoqlari tahlil qilinadi. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, xorijiy tajribalardan olingan usullar ta’lim tizimi rahbarlarining stressga chidamliligini oshirishda muhim rol o‘ynaydi.

Foydalanilgan adabiyotlar:

Hargreaves, A., & Shirley, D. (2020). Well-Being and Burnout in the Teaching Profession: A Global Perspective. Routledge.

Sahlberg, P. (2015). Finnish Lessons 2.0: What Can the World Learn from Educational Change in Finland? Teachers College Press.

Darling-Hammond, L. (2017). Empowered Educators: How High-Performing Systems Shape Teaching Quality Around the World. Jossey-Bass.

Fullan, M. (2014). The Principal: Three Keys to Maximizing Impact. Jossey-Bass.

OECD (2019). TALIS 2018 Results (Volume I): Teachers and School Leaders as Lifelong Learners. OECD Publishing.

Umarov, T. (2024). BOSHQARUV PSIXOLOGIYASI: ASOSLARI, MAQSADLARI VA AHAMIYATI. University Research Base, 1079-1082.

Umarov, T. (2024). BOSHQARUV PSIXOLOGIYASI, XODIMLARNI BOSHQARISHNING MOHIYATI VA ASOSIY BOSQICHLARI. University Research Base, 1038-1045.

Umarov, T. (2024). TA’LIM TIZIMI RAHBAR XODIMLARNING STRESSGA BARQARORLIGINING TA’MINLASH MEKANIZMLARI. QO ‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 13, 230-232.

Maxmudova, Z. (2024). TA’LIM TIZIMINI TARAQQIYOTINI DAVLAT TOMONIDAN QO ‘LLAB–QUVVATLASH. Nordic_Press, 3(0003).

Zilola, M. (2023). TALIM MUASSASI RAHBARLARIDA YUKSAK AXLOQIY SIFATLARI RIVOJLANTIRISH. International Multidisciplinary Journal of Universal Scientific Prospectives, 1(2), 78-83.

Maxmudova, Z. (2024). ZAMONAVIY TA'LIM SHAROITIDA TALABALAR SHAXSINING MA'NAVIY-AXLOQIY FAZILATLARINI SHAKLLANTIRISH. University Research Base, 1034-1037.

Maxmudova, Z. (2024). RAHBAR SHAXSI PSIXOLOGIYASI VA MULOQOTINING SHAKLLANISH XUSUSIYATLARI. University Research Base, 1020-1023.

Published

2025-03-30

Iqtiboslik olish

Umarov, T. (2025). TA’LIM TIZIMI RAHBARLARI UCHUN STRESSGA CHIDAMLILIKNI OSHIRISH BO‘YICHA XORIJIY TA’LIM TIZIMLARIDA QO‘LLANILADIGAN TEXNOLOGIYALAR. QO‘QON UNIVERSITETI XABARNOMASI, 14, 156–159. https://doi.org/10.54613/ku.v14i.1151

Issue

Section

Pedagogika / Pedagogy
Loading...